loading...
طرفداران آیت الله هاشمی رفسنجانی
طرفدار هاشمی بازدید : 13 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

ساعت‌ هفت‌ به‌ مجلس‌ رفتم‌ و گزارشها را خواندم‌ و جواب‌ چند نامه‌ را دادم‌ و خاطرات‌عقب‌ مانده‌ را نوشتم‌. ساعت‌ هشت‌ به‌ جلسه‌ علنی‌ مجلس‌ رفتم‌. بحث‌، درباره‌ لایحه‌ اراضی‌شهری‌ آغاز شد. مسأله‌ بسیار مهمی‌ است و پنج‌ ماده‌ از ۱۶ ماده‌ لایحه‌ و اعتبارنامه‌ نماینده‌سیرجان‌ و نماینده‌ رودسر تصویب‌ شد.
ظهر آقای‌ سازگارنژاد، نماینده‌ سروستان‌ شیراز آمد و از مزاحمت‌ حزب‌اللهی‌ها نسبت‌ به‌ایشان‌ و اتهام‌ امتی‌ بودن‌، گله‌ داشت‌ و کمک‌ خواست‌. عصر با خبرگزاری‌ پارس‌ مصاحبه‌ای‌درباره‌ اسرائیل‌ و فلسطین‌ به‌ مناسبت‌ روز قدس‌ داشتم. آقای‌ داودی‌ کاندیدای‌ مجلس‌ شورای‌اسلامی‌ از لنگرود آمد و از انتخابات‌ میان‌ دوره‌ای‌ ـ که‌  شکست‌ خورده‌ بود ـ شکایت‌ داشت‌.
ساعت‌ پنج‌ بعدازظهر، در شورای‌ عالی‌ دفاع‌ در نخست‌ وزیری‌، شرکت‌ کردم‌. آقای‌ فلاحی‌گزارش‌ جبهه‌ها را داد. حمله‌ لشکر ۱۶ موفق‌ بوده‌ و غنائم‌ و اسرای‌ زیادی‌ گرفته‌اند. دشمن‌  رااز شمال‌ کرخه‌ کور، عقب‌ رانده‌اند، ولی‌ در دزفول‌ لشکر ۲۱ فتح‌، عمل‌ نکرده‌ و در آبادان‌ هم‌حمله‌ لشکر ۷۷ خراسان‌، بی‌ نتیجه‌ مانده‌ است‌.
سرهنگ‌ دهقان‌، گزارشی‌ از خریدهای‌ موفق‌ مهمات‌ داد که‌ از شرقیها و غربیها خریده‌اند ومشغول‌ وارد کردن‌ هستند. ایشان‌ مدعی‌ است‌، از اول‌ جنگ‌ تاکنون‌ نزدیک‌ بیست‌ میلیارددلار، مهمات‌ مصرف‌ کرده‌ایم‌. رقم‌ عظیمی‌ است‌. احتمالا اغراق‌ آمیز است‌.
سرهنگ‌ نامجو و کلاهدوز، گزارشی‌ مبنی‌ بر تقصیر نیروی‌ هوائی‌، در عدم‌ حمله‌ به‌ مرکزکنفرانس‌ سران‌ ضدانقلاب‌ در کردستان‌ که‌ از طرف‌ استاندار ارومیه‌ خواسته‌ شده‌ بود، دادند وقرار شد پس‌ از بررسی‌، تنبیه‌ شوند.
آقای‌ [مصطفی‌]میرسلیم‌ راجع‌ به‌ بازسازی‌ شهرهای‌ جنگ‌ زده‌، مشورت‌ کرد و نظرخواست‌ و شکایتی‌ از صنایع‌ نظامی‌ به‌ خاطر عدم‌ کارائی‌، مطرح‌ شد. افطار در مجلس‌ ماندم‌.اول‌ شب‌ به‌ عیادت‌ آقایان‌ خامنه‌ای‌ و اشراقی‌ رفتم‌. حال‌ آقای‌ خامنه‌ای‌ بهتر است‌ و حال‌آقای‌ اشراقی‌ خطرناک‌. بعضی‌ از برادران‌ دلسوز توصیه‌ نمودند که‌ این‌ همه‌ به‌ بیمارستان‌ نروم‌،به‌ خصوص‌ که‌ منافقین‌ قبلا در مریضخانه‌، نفوذ زیادی‌ داشته‌اند و اسم‌ آن‌ را بیمارستان‌ مهدی‌رضائی‌ گذاشته‌اند و می‌توانند در آنجا کمین‌ برای‌ ما برقرار کنند، اما با توجه‌ به‌ اشتیاقی‌ که‌ به‌ملاقات‌ آقای‌ خامنه‌ای‌ دارم‌ و نیز ضرورت‌ مراقبت‌ از ایشان‌، ترجیح‌ می‌دهم‌ بروم‌.

 

طرفدار هاشمی بازدید : 5 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

ساعت یک و نیم بامداد ، آقای سنجقی تلفنی بیدارم کرد و گفت منافقین در جاده اسلام آباد - باختران حضور جدی دارند و خواست محل اقامت را تغییر دهم. دستور دادم نیروها برای تارومار کردن آنها اقدام جدی کنند . دیشب با آقای محسن رضایی قرار گذاشته بودیم که امروز صبح در جاده ها پشت سر آنها، نیرو هلی برن کنیم ۱ که محاصره شوند.
ساعت سه بامداد، [آقای صادق محصولی] فرمانده لشکر ۶ پاسداران که نیروهایش در مقابل منافقین قرار گرفته اند، با نگرانی آمد و گفت چون منافقین با مردم در جاده مخلوط شده، امکان برخورد قاطع نیست و نیروهای اعزامی سردرگم و دلسرد می‌شوند . ازمن خواست که محل اقامتم را عوض کنم. با تلخی او را جواب کردم و گفتم بروند جدی تر برخورد کنند.
ساعت چهار صبح، نخست وزیر و بهزاد نبوی از تهران تلفن کردند و درباره قبول درخواست های متفرقه تدارکات وضع باختران اظهار نگرانی کردند، و جواب گرفتند.
بعد از نماز، فرماندهان محلی که دیشب به منطقه درگیری رفته بودند ، آمدند و مشاهدات خود را گفتند. تعداد قابل توجهی نفربر با تانک و کامیون حامل نیروهای منافقین در پشت گردنه حسن آباد در جاده اسلام آباد به باختران حضور دارند و در مقابل آنها از این طرف، نیروهای ما پیشرفت آنها را سد کرده اند و خواستار هماهنگی بیشتر برای بستن جاده های پشت سر آنها بودند.
آقای شمخانی از تهران آمده و برای هماهنگی نیروها در باختران مستقر شده است . تلفنی از تأخیر پرواز هلی کوپترهای شناسایی هم گله داشت و اجازه برخورد خواست. اجازه دادم و اجازه خواست که به آقای [احمد] وحیدی حکم اداره امور نظامی و انتظامی شهر [کرمانشاه] را بدهد، پذیرفتم. گفت از تهران و از یگان‌های خرم آباد و اراک هم نیرو خواسته‌اند.
آقای سنجقی از مرکز هدایت عملیات اطلاع داد که اطلاعات رسیده می گوید حدود یک هزار و پانصد نفر منافق با حدود شصت تانک و نفربر و خودرو در گردنه حسن آباد اسلام آباد حضور دارند و نیرویی هم در جاده بین کرند و یاتاق و جاهای دیگر برای تأمین گذاشته‌اند و گروهک‌های دیگر ضدانقلاب هم با آنها همکاری می کنند و گفت اولین تیم آتش هلی‌کوپترها روی آنها اجرای آتش کرده اند و هلی کوپترهای شناسایی هم رفته اند و هنوز اخبار تکمیلی نرسیده است.
به محل نیروی زمینی سپاه رفتم، آنجا که آقای شمخانی عملیات علیه منافقین را هدایت می کند. معلوم شد همکاری هوانیروز در حد مطلوب نیست. فوراً از آنجا به پایگاه هوانیروز رفتم و تأکیدات لازم را نمودم. خودشان را جمع کردند. مقداری با فرمانده پایگاه سرهنگ انصاری و مسئول عقیدتی سیاسی مذاکره کردیم. یکی از خلبانان که برای زدن آنها رفته بود، می گفت منافقین با مسافران و مردم مخلوط شده‌اند و هدف گیری آنها مشکل است.
برای مصاحبه به قرارگاه برگشتیم. مصاحبه رادیو تلویزیونی با صدا و سیمای باختران درباره اوضاع جبهه انجام دادم ۲. بعداً اطلاع دادند فیلم کیفیت خوبی ندارد و خواستار تجدید مصاحبه شدند. از تهران، احمدآقا و نخست وزیر با نگرانی از اوضاع اسلام آباد و احتمال اشغال باختران می پرسند که نگرانی را بی مورد می دانم. آقای سنجقی اطلاع داد که [حمزه] حمیدی نیا [فرمانده سپاه هشتم ثامن الائمه (عج)] از جاده ایلام وارد شهر اسلام آباد شده و دوسوم شهر را پاکسازی کرده و عملا منافقین در جاده باختران محاصره شده اند. مردم باختران با وسعت شهر را ترک می کنند، چون منافقین اعلان کرده اند به زودی به شهر می رسند.
سرتیپ جمالی اطلاع داد که به استقبال هیأت شورای امنیت رفته که برای مقدمات آتش بس آمده اند و درباره استقرار ۲۵۰ ناظر آتش بس مذاکره می کنند.
دوسه بار اطراف شهر بمباران شد و می گویند گلوله های توپ هم به شهر اصابت می کند؛ لابد از محل استقرار منافقین است.
ساعت پنج و نیم بعد از ظهر، آقای سنجقی اطلاع دادکه کل اسلام آباد پاکسازی شده و نیروهای تیپ نبی اکرم (ص) از پشت سر منافقین به سوی گردنه حسن آباد پیش می روند و منافقین دارند در جنگل ها و ارتفاعات مجاور متواری می شوند.
[آقای علی نکویی] استاندار باختران آمد. از رفع شدن خطر خیلی خوشحال است. پنج  میلیون تومان برای مخارج ناشی از جنگ، از اعتبار فرماندهی به ایشان دادم. مصاحبه با صدا و سیما را تجدید کردم. آقای سنجقی آمد. تقریبا از پیروزی امروز بر منافقین مطمئن است و اکنون درباره تعداد افراد مهاجم و امکانات و خودروهای آنها اغراق می شود . مدعی اند که حدود یک هزار خودرو و حدود چهار هزار نفر نیرو آورده بودند؛ اگر درست باشد ضربه به آنها کمرشکن است. نخست وزیر اطلاع داد که تأسیسات مخابراتی بالای سواکوه در شرق کرند در معرض خطر قرار گرفته. نزدیک مغرب است و کار زیادی برای امشب نمی شود انجام داد. به نیروی هوایی و هوانیروز گفتم که فکری کنند.
شب به مرکز نیروی زمینی سپاه رفتیم. جمع بندی وضع امروز انجام شد ؛ خوب است . تقریباً در همه جا عراق ضربه خورده . آخر شب خبر دادند منافقین دوباره وارد شهر اسلام آباد شده اند و نیروهای ما عقب نشسته اند. عملیات در شلمچه را هم شروع کرده ایم. برای خواب به قرارگاه برگشتیم.

۱- «هلی برن» یکی از اصول جنگ‌های نامتقارن است و در یک تعریف ساده می توان گفت هلی برن به معنای پیاده کردن نیرو و تجهیزات در عمق خاک دشمن، به منظور وارد آوردن ضربات سهمگین به دشمن و ناتوان کردن آن است.
۲- آقای هاشمی در مورد آخرین تحولات جبهه های جنگ گفت: «بحمدالله وضع جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها این روزها خوب است. بوی نشاط و جهاد در همه جا به مشام می رسد. رزمندگان با روحیه بالا دشمن را تعقیب می کنند و بهتر از آن اینکه الان جنگ با شرایط خاص سیاسی، تبلیغی که الان در جبهه هاست وضع خوبی را به خودش گرفته است. تا به حال ما مظلومانه دفاع می کردیم، اما متهم بودیم که جنگ طلبیم و صلح را نمی خواهیم، هیچ کس توجهی نمی کرد که ملت ما می گوید ما تا پیروزی می جنگیم. یعنی تا پیروزی در گرفتن حقمان و نه در گرفتن زمین دیگران . ولی امروز با این ابتکاری که حضرت امام زدند و قطعنامه را قبول کردند، وضع بهتر شد. چهره صدام روشن و معلوم شد که آنها صلح را نمی خواهند و تا به حال دروغ می گفتند. ذره ای که احساس قدرت کرده بودند، باعث شده بود که خوی تجاوزگری که اول جنگ باعث شد جنگ شروع شود، امروز هم باعث شده تجاوزشان را ادامه دهند و به دروغ می گویند ما در سرزمین عراق می جنگیم و حال آنکه در شهرهای مرزی ما حضور دارند . ما الان قیافه مدافع صلح طلب و صاحب حق را داریم و در دنیا صدام متجاوز، ناحق و انعطاف ناپذیر است.»
جانشین فرمانده کل قوا در مورد انگیزه تجاوزات اخیر عراق به مناطق مرزی گفت: « اولاً حزب بعث به طور اصولی ماهیتاً متجاوز است و هر وقت احساس قدرت کند و جایی را مناسب بداند، دست به تجاوز خواهد زد. به همان دلیل که اول جنگ تجاوز را هم او شروع کرد، ثانیاً حالتی که به طور طبیعی حدس می زد که با پذیرش قطعنامه ممکن است در رزمندگان ما بوجود آید، خواست استفاده کند و تظاهر به قدرت بیشتری کند که بتواند سرزمینی از ما بگیرد تا در موقع حل و فصل مسئله جنگ، اهرم قوی تری برای شرایط خود داشته باشد و شاید هم به همان اهداف توسعه طلبانه‌ای که در حزب بعث عراق هست، فکر کند که در آینده برخی از مناطق سوق الجیشی را نگه دارد.» ← کتاب « هاشمی رفسنجانی، مصاحبه های سال ۱۳۶۷» دفتر نشر معارف انقلاب، ۱۳۸۹.
منبع متن روز شمار : کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۷ « پایان دفاع، آغاز بازسازی » – دفتر نشر معارف انقلاب

طرفدار هاشمی بازدید : 4 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (1)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌های کشور، نخبگان علمی و پزشکی را سرمایه‌های انسانی کشور خواند و گفت: حتی درد دل‌های آنان می‌تواند مایه حرکت مثبت و عمیق برای تغییر شرایط امروز باشد و اگر نخبگان منزوی شوند، جوانان برای امیدواری آینده سرخورده می‌شوند.

ایشان در پاسخ به شکوه‌های بعضی از حاضرین از شرایط کشور گفت: تراکم دردها، بشارت درمان است و دیدید که مردم چگونه به کمیت و کیفیت حماسه سیاسی اعتبار بخشیدند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع کشور در دو سه ماه قبل از انتخابات و تغییر یکباره آن ظرف چند روز گفت: وظیفه همه ماست تا از کاری که مردم کرده‌اند، حراست کنیم و نگذاریم تندروها بذر ناامیدی را در فضای جامعه گسترش دهند.

ایشان با تأکید بر پرهیز از طرد نیروها گفت: کسانی که کشور را به این روز انداختند، می‌توانند با تجدیدنظر در گفتار، افکار و رفتار خود، در فضای رقابتی، به بهتر شدن امور کمک کنند، البته شرطش دوری کردن از توهین و تهمت است که با ادبیات اعتدالی هیچ سازگاری ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان حدیث «حبّ الوطن من الایمان» عشق به وطن را فطرت الهی در نهاد انسان‌ها دانست و گفت: این عشق از دل هیچ کس بیرون نمی‌رود و کسانی را می‌شناسیم که پس از سال‌ها دوری از وطن، با شنیدن اسم ایران آه می‌کشند و در وصیت‌نامه ها می‌نویسند، ما را پس از مرگ در وطن دفن کنید.

وی تلاش برای ساختن ایران در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را وظیفه فردی و جمعی همه ایرانیان دانست و اظهار امیدواری کرد که در دولت آینده به معیشت مردم توجه شود که عدم توجه به آن، مخلّ آخرت است.

 

طرفدار هاشمی بازدید : 5 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

ساعت‌ هشت‌ صبح‌، به‌ خدمت‌ امام‌ رسیدم‌. درباره‌ ملاقات‌ کمیسیونهای‌ مجلس‌ با امام‌، مذاکره‌کردم‌؛ قبول‌ کردند. قرار شد هر ماه‌، دو کمیسیون‌ با ایشان‌ ملاقات‌ کنند. درباره‌ مسائل‌ اخیر صداوسیما هم‌، کمی‌ صحبت‌ شد، ولی‌ من‌ نمی‌خواهم‌ وارد جریان‌ شوم‌. شورای‌ سرپرستی‌[سازمان‌ صداوسیما] هم‌ نامه‌ای‌ به‌ امام‌ نوشته‌ است‌.
ساعت‌ نه‌ و نیم‌ صبح‌، به‌ مجلس‌ رفتم‌. آقای‌ یزدی‌ تا تنفس‌، مجلس‌ را اداره‌ کردند و من‌، در بین‌ نمایندگان‌ نشستم‌. در این‌ فاصله‌، نمایندگان‌ برای‌ کارهایشان‌ مراجعه‌ کردند و نگذاشتند در جریان‌ مذاکرات‌ قرار بگیرم‌. بعد از تنفس‌، جلسه‌ غیر علنی‌ شد و آقای‌ رئیس‌ جمهور، یک‌ ساعت‌ در زمینه‌اختلافات‌ موجود، صحبت‌ کردند؛ نصایح‌ خوبی‌ بود. بعد از جلسه‌، بعضی‌ از نمایندگانی‌ که‌ دراختلافات‌ گذشته‌، علیه‌ آقای‌ [حبیب‌الله‌]عسکراولادی‌ [وزیر بازرگانی‌] از تریبون‌ مجلس‌، تند رفته ‌بودند، از اظهارات‌ ایشان‌، پیش‌ من‌، اظهار نارضایتی‌ کردند؛ اما اکثریت‌ راضی‌ بودند.
عصر، [مجلس‌] خبرگان‌ [رهبری‌] جلسه‌ داشت‌. در جلسه‌ سه‌شنبه‌ ”حزب‌الله‌ مجلس“، قرار بود،اختلافات‌ صداوسیما مطرح‌ شود. نامه‌ای‌ از امام‌ به‌ سران‌ سه‌ قوه‌، توسط آقای‌ [محمدرضا]توسلی‌رسید که‌ در آن‌، سران‌ را مامور رسیدگی‌ و قضاوت‌ در آن‌ اختلافات‌ کرده‌ و کسانی‌ را که‌ افرادی‌ رادر بیت‌ امام‌ ـ احمدآقا ـ متهم‌ می‌کنند که‌ خودسرانه‌ عمل‌ می‌کنند، یا امام‌ را تحت‌ تاثیر القائات‌،قرار می‌دهند، امر به‌ توبه‌ فرموده‌ بودند. با این‌ نامه‌، مسأله‌ از حدت‌ افتاد و از دستور جلسه‌ سه‌شنبه‌هم‌ خارج‌ شد. شب‌ را در مجلس‌ ماندم‌ و کارهای‌ عقب‌ مانده‌ را انجام‌ دادم‌.

 

طرفدار هاشمی بازدید : 1 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

           بسم رب الشهدا و الصدیقین

امروز که ایران عزیزمان به لطف راهبری امام فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حماسه باشکوه را رقم زده است و هم اکنون که دوباره آفتاب تدبیر و امید بر آسمان ایران عزیزمان تجلی کرده است، حیف است تلاش فرزندان سرداران شهید این مرز و بوم، همان ستارگان رهنمای شب های تار که در تداوم مسیر نورانی آن عزیزان سفر کرده با گام های استوار، آفتاب امید را در آغوش کشیده‌اند، بازتابی در فضای شاداب و پر طراوت این روزهای کشورمان نداشته باشد.
چندی پیش که دیدار دلهایمان با سردار صبر این دوران، حضرت آیت الله هاشمی تازه شد، گفتیم که چقدر دل نگران انقلاب و آرمان های امام مان هستیم.
گفتیم در این روزهای سرد و سخت اضطراب چقدر دلمان برای پدرانمان تنگ شده است، گفتیم که نبود شما در این معرکه، شیرینی این کار زار را برایمان زهر کرده است، گفتیم که چقدر برا حفظ خون عزیزانمان تنها شده ایم، گفتیم که دیگر حتی صدایمان به گوش خودمان هم نمی رسد، آری گفتیم که ما را از درخت انقلاب نمی چینند تا شاید بگندیم و دیگر میوه پر ثمر باغ امام بر سر سفره نامحرمان نباشیم و ایشان هم چون پدری مهربان فقط ما را به صبر و امید دعوت کردند.
و اما باز نااهلان و سیاه بازاران بر ما و خانواه هایمان خرده گرفته اند که چرا به دیدار یار مهربان امامتان رفته اید؟! و اما امروز که طلوع مهر حضرت ولی عصر بر پیکر بی رمق این دوران خودنمایی می کند و مردی امین از جنس اعتماد و عمل سکان هدایت این کشتی طوفان زده را عهده دار شده است، شوری نو تمام ایران عزیزمان را فراگرفته است و امیدی که وعده آن تنها دلخوشی روزهای سخت مان شده بود، امروز رنگی از واقعیت بر خود گرفته است.
ما فرزندان همرزمان شما، در کنار تدبیر و اعتمادتان، ایرانی سرشار از عشق، اعتماد و مهربانی را برپا می کنیم و با تمام توان در کنار شما ایستاده ایم تا دیگر جا
 
ی خالی پدران شهیدمان در کنارتان احساس نشود و با تمام توان در کنار شما ایستاده ایم تا ایرانی شایسته هر ایرانی بسازیم. آری با تمام توان در کنار شما ایستاده‌ایم.
                                                                                                         و من الله توفیق
طرفدار هاشمی بازدید : 3 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از پیشکسوتان و دست‌اندرکاران حوزه ورزش، مجددا قهرمانی‌ها اخیر تیم‌های ملی فوتبال و والیبال را به ملت ایران و جامعه ورزشی کشور تبریک گفت.

ایشان همچنین تاکید کرد: ورزش راه مناسبی است که مردم به ویژه قشر جوان می‌توانند در پناه آن به رشد و کمال مطلوب دست یابند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: در دنیای معاصر، ورزش پدیده‌ای است که در بین تمام اقشار مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه همه ما مسئول حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم، گفت: نباید با لجاجت بر روی افکار افراطی که نه تنها ضروری نبوده بلکه اصالتی هم ندارند، پافشاری‌کرده و جوانان را در تنگنا قرار داد و تصویر غلطی از اسلام ارائه دهیم.
ایشان با اشاره به روند پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی که در تاریخ بی‌سابقه است، افزود: مردم با حضور و انتخاب خود در 24 خرداد نشان دادند که نظام ما یک نظام دستوری نبوده و در پی تغییر در روند اجرایی کشور هستند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: امروز نمی‌توانیم این خواست مردم را نادیده بگیریم و حراست از این حرکت مردمی وظیفه همه متفکران، صاحب‌‌نظران و افرادی است که با بدنه جامعه و جوانان سروکار دارند.
در این دیدار که اعضای هیئت امنای مسجد همت شمیران نیز حضور داشتند، دکتر ملکی، مهندس سعید فائقی، امیر قلعه‌نوعی و محمد جمعه‌ای مشاور تیم پرسپولیس و همچنین تنی چند از حاضران به بیان نقطه‌نظرات خود در خصوص مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پرداختند.

طرفدار هاشمی بازدید : 3 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، گزیده سخنان ایشان در اسفند ماه 1391 بدین شرح است:

واقعا باید از اجرا شدن تنها 23 درصد از اهداف برنامه چهارم كشور اظهار تاسف کرد همین بي‌قانوني ها ، بي‌برنامگي ها و غرورهای بيجا  بوده که وضع کشور را بدین نابسامانی کشانیده است .چطور مي‌شود بدون توجه به اسناد بالادستي چون سند چشم‌انداز و اصل 44 قانون اساسي و نيز برنامه‌هاي پنج ساله مصوب مجلس شوراي اسلامي، ادعاي توسعه و رشد توليد كشور را داشت؟

 انحلال سازمان برنامه و بودجه و شوراهاي تخصصي و اقتصادي كشور همچون شوراي پول و اعتبار كه به مثابه مغز متفكر و هيأت مديره اقتصاد كشور به حساب مي‌آمدند از عوارض همین اقدامات جزيره‌اي اقتصادي و بي‌قانوني و بي‌برنامگي است که کسی پاسخگوی آن نیست.

آنچه برنامه‌هاي توسعه‌اي كشور را در سطح كلان به پيش مي‌برد، هماهنگي عرصه‌هاي گوناگون سياست‌گذاري، تقنيني، اجرايي و نظارتي است و تا اراده‌اي جدّي براي اين انسجام و هماهنگي به وجود نيايد، توليد، صنعت و اقتصاد نيز در روزمرگي به سر خواهد برد.

با درآمد 700 ميلياردي نفتي كشور طي 8 سال گذشته انتظار اين بود كه با اين درآمد عظيم و نيز وجود استعدادهاي انساني بي‌نظير كشور و در پرتو اسناد بالادستي و برنامه‌هاي پنج ساله، انقلاب اقتصادي مدنظر رهبري معظم انقلاب در كشور اتفاق بيفتد، اما اكنون باید معلوم شود كه اين درآمدعظيم كجا و چگونه هزينه شده كه ما به ازاي خارجي مورد انتظار را ندارد.

تحريم‌هاي خارجي، يكي ديگر از علل اوضاع نابسامان اقتصادي فعلي است که انهم نشات گرفته از سياست خارجي تهاجمي و دشمن‌تراشي‌هاي بي‌دليل چند سال گذشته است که اظهارنظرهاي غيركارشناسي و مخلّ روابط خارجي با ساير كشورها زمینه ان را فراهم کرده است.

 سياست خارجي يك كشور پشتوانه پويايي و رشد داخلي يك كشور و بالعكس به حساب مي‌آيد و اگر مي‌خواهيم اقتصاد كشور سامان مناسب بيابد و چشم به بازارهاي جهاني داشته باشد، بايد سياست خارجي به دور از تنش و همراه با دوستي با ساير كشورها پيشه كنيم تا بتوانيم از امكانات دوستان واقعي‌مان در خارج و ايرانيان خارج از كشور كمال استفاده را ببريم.ما در سياست خارجي و منطقه‌اي‌مان بايد به‌گونه‌اي عمل كنيم كه همكاران و دوستانمان را خود انتخاب كنيم نه اينكه مجبور به انتخاب دوست از ميان معدود كشورهاي كم‌‌اهميت باشيم.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
سلام...........بهتره دیگه اینقدر افراطی برخورد نکنیم...........بسمون نبود این 8سال؟؟؟چقدر به افراد به راحتی تهمت زده شد...چقدر افراد بزرگ و سرمایه های کشور رو انداختن گوشه........چقدر به مردم و بزرگان مملکتون ظلم شد........بس نیست؟؟.........بهتره هوشیار تر عمل کنیم........منطقی باشیم. هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.امام خمینی(ره)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون راجع به وبلاگ من چیه؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 6
  • بازدید کلی : 453